29 de juny 2005

Fumar provoca

Fumar durante el embarazo perjudica la salud de su hijo.
Fumar puede matar.
Fumar provoca cáncer mortal de pulmón.
Fumar perjudica gravemente su salud y la de los que están a su alrededor.

Això, per si algun lector (n’hi han? ) viu en alguna altre galàxia o univers paral·lel, és el que s’ha posat de moda en els àmbits de tabacalera (per entendre’ns, l’estat espanyol), i ho posen en els paquets de tabac, per amor a l’altruisme i a la salut de tots nosaltres...

Com d’aquestes frases, un munt més, però vaja, em sembla que l’idea ja la tenim captada: fumar es dolent, i fins i tot, qui fuma (àlias fumador) és dolent, però molt...
Pensem una mica: si, la gran majoria de gent que fuma sap que no es bo per la seva salut. Ho sap. I ara encara més. El problema del fumador és que no sap que beure una ampolla de whisky, vodka, ginebra, vi, tequila, pacharan, cervesa (1 litre), i d’altres begudes alcohòliques també és dolent per la salut. Però com que el fumador és idiota (d’aquí a que li recordin contínuament que el que fa es dolent), no ho sap per que en cap ampolla de contingut alcohòlic hi ha cap cartellet que posi:

Beber durante el embarazo perjudica la salud de su hijo.
Beber puede matar. (I si condueixes, fins i tot pots fer caramboles amb famílies senceres que tornen de sopar).
Beber provoca cirrosis mortal del hígado.
Beber perjudica gravemente su salud y la de los que están a su alrededor.

I com que no ho sap, el fumador segueix fumant, bevent i fins i tot, conduint, que és l’altre gran problema de la societat, però els fumadors no ho saben, per que en els cotxes ni en els seus anuncis posa res de:

Conducir puede matar. (De fet, quants accidents múltiples amb 4, 5 o 6 morts heu vist per culpa de que una persona fumi una cigarreta).
Conducir provoca traumatismo total en el cuerpo.
Conducir un coche con sistema de alimentación basado en combustible sólido fósil (petróleo) provoca cáncer mortal de pulmón en la salud de los que están a su alrededor.

Però clar, si l’estat no fa tot això ja sabem quina és la raó: Si haguessin de marcar en etiquetes tot el que pot ser perillós, nociu, o simplement dolent per la salut de les persones, adivineu quants arbres s’haurien de talar?
I clar, no és qüestió de talar tota la península fins que els monegros semblessin una selva tropical...

Perquè
Talar todos los arboles mata.

Amen.

Comments
Posted by KARKASSA
on 7 July, 2005, 12:57 pm
Ara ho ha dit!!!
Si senyor!, nosaltres ja fa temps que reclamem que tot s'etiqueti. Però s'etiqueta? no s'etiqueta.
No fa massa, vaig anar jo mateix a l'ajuntament, i em vaig plantar a la porta. En veure al mosso de otrn, li vaig estendre el meu braç i sense por li vaig cridar a cau d'orella "Faci el favor d'etiquetar-me!"
L'home es va quedar glaçat, i jo també, quan va treure la porra i em va dir "Ara mateix!, però deixi que primer l'hauré de segellar"
Jo ja vaig veure que anava amb mala fe. Tots els mossos són així, tenen mala fe, per això no van a misa.
Només voldria afegir-me a la campanya per a l'etiquetatge general de tot i de tothom. I vàries vegades.
En quant a fumar, provi la ceva picada, és terrible.